Turina Đurić: Integriranim prometnim sustavom do otvaranja novih radnih mjesta
- Detalji
- Hitovi: 532
Sveti Ivan Zelina, 27. ožujka 2015. – „Tema integriranog prometnog sustava na području Grada Zagreba, Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije iziskuje značajna ulaganja u infrastrukturu, čime bi se otvorila nova radna mjesta, pokrenuli građevinarski radovi i ostale popratne djelatnosti", istaknula je na javnoj tribini u Zelini Nada Turina Đurić, saborska zastupnica i predsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu.
Na događanju u organizaciji HNS-ove zagrebačke organizacije, podružnice HNS-a Sveti Ivan Zelina i Političke akademije rečeno je kako je tema integriranog sustava na navedenom području aktualna već neko vrijeme, no ipak da javnost još uvijek nije dovoljno upoznata s njome.
„Svakako da će Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture biti u to uključeno i da će financirati jedan dio, a da će se drugi dio moći financirati sredstvima Europske unije. To je nešto što je svima nama na razini lokalne i regionalne samouprave jako važno, jer vlastitim sredstvima, a bojim se niti sredstvima same države tako velike investicije neće biti moguće realizirati", istaknula je predsjednica saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu.
Na javnoj tribini govorio je i HNS-ov vijećnik Županijske skupštine i predsjednik Odbora za promet Zagrebačke županije Mile Grubišić, koji je istaknuo cilj ovako važnog projekta.
„Cilj projekta je objedinjavanje svih prijevoznika kako bi putnici mogli koristiti samo jednu prijevoznu kartu bez obzira na vrstu prijevoza. Takav koncept zahtjeva velike infrastrukturne radove u smislu izgradnje spojnih točaka za razne vrste prijevoza, obzirom da je ključni nositelj prometa u ovakvim projektima željeznica. Primjer Austrije pokazuje da tamošnje regije, koje imaju integrirani prijevoz putnika imaju puno veći rast bruto proizvoda, stanovništvo ne migrira u velike gradove i gospodarstvo se događa u malim sredinama. To je ono što je osim prijevoza s jednom kartom ključ ovog projekta" , kazao je Grubišić.
Također, na tribini je rečeno kako je važno znati da se projekt pokrenuo prije desetak godina, a rezultati se još ne naziru te da je ključno pitanje vremenskih rokova u kojima se mogu očekivati konkretni pomaci nabolje. Naime, u optimističnom scenariju, kako je kazao Mile Grubišić, ovaj se projekt može realizirati u roku od četiri do pet godina što je dugo vremensko razdoblje baš iz razloga infrastrukturnih radova, jer će se graditi željeznice, novi kolodvori i stajališta.
Nadalje, bilo je govora o razlici cijena karata te, a kao što svi znaju na području Zeline i okolnih područja prijevoz do Zagreba plaća se i do dvije tisuće kuna. Tendencija je da se cijena prijevoza smanji, jer su radnici Zeline jednostavno preskupi upravo zbog visine iznosa prijevoza.
Javna tribina je bila odlično posjećena te su na istoj bile prisutne praktično sve političke opcije, koje su naravno imale različito viđenje stvari.
Zaključeno je da je svrha održavanja događanja postignuta, jer su građani upoznati s projektom integriranog prijevoznog sustava te fazom u kojoj se projekt trenutno nalazi.