„Ne postoje čarobne formule, svaki su izbori priča za sebe“

drugaciji 1Zagreb, 30. siječnja 2017. – Univerzalnog recepta nema, no sustavne i temeljite pripreme podloga su svakog uspjeha. Zato se HNS već nekoliko mjeseci priprema za lokalne izbore, a posljednja u nizu edukacija za članove stranke održana je u subotu. Seminar „Ususret lokalnim izborima – kako biti drugačiji od drugih?" okupio je 40-ak glasnogovornika i predstavnika HNS-ovih organizacija i pružio odgovore na brojna pitanja, posebno ona koja se odnose na digitalnu komunikaciju.

„Od prvog dana postojanja pa do danas, HNS je jedina od svih stranaka u Republici Hrvatskoj koja na županijskom nivou ima svoje glasnogovornike, što je određeno i statutom stranke. I puno toga drugoga HNS jedini ima, poput, između ostaloga, i Političke akademije. Zadatak nam je samo na još kvalitetniji i bolji način prenijeti te vrijednosti našim sugrađanima i omogućiti im da nas lakše razumiju", rekao je otvarajući seminar voditelj Političke akademije HNS-a Boris Blažeković.

Voditelj strateških komunikacija HNS-a Maro Alavanja naglasio je važnost ponavljanja poruka te digitalne komunikacije. „Od ključnih izazova i negativnih trendova možemo se odmaknuti jedino sustavnim i discipliniranim komuniciranjem vrijednosti HNS-a. Dakle, rješenje su sustavnost i disciplina, ponavljanje poruka i kvalitetna digitalna komunikacija", naglasio je Alavanja.

Marijana Grbeša s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu u svom se predavanju osvrnula na korake koje treba poduzeti kako bi kampanja bila dobro postavljena. „Prvi korak je analiza konteksta. Bez istraživanja javnog mnijenja, nema dobre kampanje", rekla je Grbeša, ocijenivši da je istraživanje, kojim se doznaje koje su jake, a koje slabe točke i kome se obraćamo, ključna faza kampanje. Kontekst uvijek treba analizirati ispočetka, a uz to, bitno je i odrediti image kandidata i stranke, definirati opći ton i tip kampanje, definirati teme i pretvoriti ih u poruke. „Ne postoje čarobne formule i univerzalna rješenja, svaki su izbori priča za sebe", poručila je Grbeša te kao značajno u svakoj kampanji izdvojila pokušaj nametanja teme, držanje poruka kratkima i jednostavnima te ponavljanje do iznemoglosti.

Ivan Pakozdi, izvršni direktor i predavač na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment govorio je o strateškom pristupu komunikaciji na društvenim mrežama te o tome kako se istaknuti. Ustvrdio je da je poanta komunikacije na internetu dati priliku drugoj strani da nešto pita i da sazna ono što je zanima. U tom je smislu kampanja HNS-a „Pitajmo zajedno", koju stranka trenutno vodi na Facebooku, a u kojoj se građanima daje mogućnost da sudjeluju u političkim aktivnostima i procesu, jako pozitivan primjer, smatra Pakozdi. „Društvene mreže trebaju biti poligon koji će vam otvoriti neka druga vrata. Osnovni zadatak društvenih mreža je zaintrigirati", naglasio je, između ostaloga, Pakozdi.

Drugi dio seminara bio je rezerviran za primjere iz prakse, a prezentirali su ih predstavnici HNS-ovih županijskih organizacija temeljem iskustava iz prethodnih kampanja. O komunikaciji s biračima i putu do glasova govorili su glasnogovornica HNS-a Varaždinske županije Amalija Šašek, predsjednik Istarsko-primorsko-goransko-ličko-senjskog regionalnog saveza HNS-a i dobitnik nagrade LeaDer Saveza europskih liberala i demokrata u kategoriji najbolja izborna kampanja Andrej Poropat i glasnogovornica Slavonsko-baranjskog regionalnog saveza Tihana Papac.

O postignućima i preprekama u političkom radu online govorili su glasnogovornik kampanje Anke Mrak Taritaš za gradonačelnicu Zagreba Ismar Avdagić i dobitnik nagrade Hrvatske udruge za odnose s javnošću u kategoriji političke komunikacije za projekt „Srđan Gjurković – jednostavno dostupan" Jerko Trogrlić, a prisutnima se obratio i sam potpredsjednik HNS-a Srđan Gjurković.

U trećem dijelu seminara održana je radionica „Drugačija kampanja", koju je moderirao Ivan Pakozdi.

Seminar je održan u suradnji Političke akademije i PR ureda HNS-a, pod pokroviteljstvom liberalne zaklade Friedrich Naumann za slobodu.

© 2012., Sva prava pridržana, Politička akademija HNS-a