„Politički marketing podrazumijeva dvosmjernu komunikaciju“

grbesa 27 10 2015Zagreb, 28. listopada 2015. – U utorak 27. listopada održano je prvo predavanje u okviru kolegija Politički marketing na studiju Političke akademije HNS-a i Međunarodnog edukacijskog centra pod nazivom „Upravljanje u institucijama države".

Na predavanju je bilo govora o nastanku političkog marketinga i razvoju discipline u Americi kroz pojedina razdoblja. Također, predstavljeni su i doprinosi začetnika političkog marketinga Waltera Lippmanna i Edwarda Bernaysa koji su uveli i razvili mnoge pojmove u marketingu koje danas uzimamo zdravo za gotovo.

Osim toga, profesorica Marijana Grbeša sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti objasnila je i razliku između političkog marketinga i propagande.

„Politički marketing postoji samo u demokracijama i slobodnim društvima. Propaganda je oblik jednosmjerne top-down komunikacije, dok politički marketing podrazumijeva dvosmjernu komunikaciju, odnosno prilagodbu poruke i sadržaja preferencijama i vrijednostima ciljanih skupina. Autoritarni režimi i njihove političke vođe nemaju potrebu prilagođavati se mišljenjima svojih građana", istaknula je Grbeša te objasnila kako je utjecaj političkog marketinga na integritet demokratskog procesa bio predmet žestokih rasprava od samog nastanka discipline.

Predavanja o političkom marketingu nastavljaju se sljedeći tjedan kada će polaznici Studija Akademije i MEC-a moći dublje istražiti pojedine aspekte političkog marketinga.

© 2012., Sva prava pridržana, Politička akademija HNS-a